یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۴۱:۲۱

تحویل نخستین شناور کاتاماران ساخت ایران به ترکیه

باشگاه خبری فراساحل: یک فروند شناور کاتاماران به عنوان نخستین شناور صادراتی ایران به ارزش 10 میلیون دلار به طرف ترکیه‌ای تحویل داده شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازایرنا، مراسم امضای اسناد تحویل شناور کاتاماران (شناورهای مسافربری تندرو با بدنه آلومینیومی) به طرف ترکیه‎ای در سازمان تامین اجتماعی (شستا) برگزار شد. این مراسم با حضور «سیدرضا نوروززاده» مدیرعامل شرکت سرمایه‌‎گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، «فرات ایلماز» مدیرعامل شرکت سرمایه‎گذاری «ماف اینوست» و «زینل کلیکلی» مدیرعامل شرکت کشتی سازی «شوز ماکینا» برگزار شد. فناوری ساخت شناورهای کاتاماران که به شناورهای مسافربری تندرو دارای بدنه آلومینیومی اطلاق می‌شود تنها در اختیار کشورهای محدودی در دنیا قرار دارد که با دستیابی ایران به فناوری ساخت این شناور، ایران در جمع 7 کشور دارای فناوری ساخت شناورهای کاتاماران قرار گرفت.

سند تحویل شناور کاتاماران میان مسئولان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ایران و «ماف اینوست» ترکیه شامگاه دیشب امضا شد. ارزش قرارداد ساخت شناور کاتاماران (شناورهای مسافربری تندرو با بدنه آلومینیومی) حدود 10 میلیون دلار است. سیدرضا نوروز زاده، مدیرعامل شرکت سرمایه‌‎گذاری تأمین اجتماعی (شستا) در این مراسم، با اشاره به ظرفیت‎های کشتی‎سازی در ایران گفت: در منطقه خلیج فارس، زمینه کاری گسترده ای برای تولید، تعمیر و نگاهداری کشتی وجود دارد. وی افزود: بخش خصوصی ایران تا 4 سال آینده، بیش از 5 میلیون تن متانول تولید خواهد کرد که برای حمل آن به کشتیهای مخصوص نیاز است. مدیرعامل شرکت سرمایه‌‌گذاری تأمین اجتماعی اضافه کرد: ایران از نظر فنی، مهندسی، علمی، منابع نفتی و زیرزمینی و زیرساخت از ظرفیت‌ها و امکانات گسترده ای برخوردار است که می‌تواند زمینه همکاری را فراهم کند.

نوروززاده ادامه داد: ایران در مرکز منطقه ای قرار گرفته که 300 میلیون نفر جمعیت دارد، بنابراین، شرکت‌ها و سرمایه گذارانی که به ایران می‌آیند نه فقط به ایران بلکه باید بازار منطقه بندیشند. تمایل ترکیه برای مشارکت با ایران در کشتی‎سازی به گزارش باشگاه خبری فراساحل، زینل کلیکلی مدیرعامل شرکت کشتی سازی «شوز ماکینا» نیز در این مراسم به توانایی ایران در ساخت کشتی اشاره کرد و گفت: با وجود این که ایران درگیر مشکلاتی مانند تحریم بوده، توانسته است، شناوری با کیفیت و استاندارد جهانی تولید کند. وی یادآور شد: تمایل داریم در زمینه ساخت، تعمیر و نگه‎داری کشتی با ایران مشارکت کرده و از تجربیات ایران در این زمینه استفاده کنیم.



  کد خبر : 3802
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :